‘Als je moet, dan moet je’, ook in de trein

Op alle stations en in alle treinen moet een toilet komen. Dus ook voor sprinters in de regio en kleine haltes. Dat vertelt ombudsvrouw voor het openbaar vervoer Annemarie den Toom vandaag in De Telegraaf.

‘Dat kan anno 2018 natuurlijk niet meer’

“We krijgen meer klachten over het ontbreken van wc’s op het spoor. Dat kan anno 2018 natuurlijk niet meer,” zegt ze daarover. “Als je moet, dan moet je. Vooral ouderen en zieken kunnen in grote problemen komen als ze onderweg niet tijdig naar het toilet kunnen.” Verder moeten reizigers volgens Den Toom ’s avonds vaak lange tijd wachten op verlaten stations waar geen toilet is. “Het is niet alleen een probleem op het platteland, maar ook in de Randstad.”

Leefbaarder en veiliger 

Reizigersvereniging Rover is het helemaal eens met Den Toom. Rover wil bovendien dat elk ov-station in Nederland leefbaarder en veiliger wordt. “Wij pleiten overal voor bemande servicepunten, waar reizigers terecht kunnen voor koffie, hulp en toiletbezoek. Het blijkt dat veel Nederlanders onzeker zijn. Die grote behoefte moeten vervoerders en overheden invullen,” aldus een woordvoerder in de Telegraaf.

NS belooft beterschap

De NS neemt het toilet-probleem serieus en zegt het volgende erover: “Alle nieuwe treinen, zowel intercity’s als sprinters, hebben toiletten aan boord, en we zijn bezig met oplossingen op de stations,” zegt een woordvoerster. Eerder al besloot de NS om sprinters weer van toiletten te voorzien na veel kritiek.

Bron: Telegraaf

Deel dit artikel

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Full 2
Culinaire routes
De leukste restaurants, de meest verfijnde smaken, de eerlijkste gerechten.
Full 2
Full 2
Fiets, wandel- en vaarroutes
Kom lekker in beweging en loop of fiets een mooie route!
Full 2
Full 2
Er op uit
Nederland is veelzijdiger dan je denkt. Laat het dagelijkse leven even achter je en geniet!
Full 2
Full 2
Schrijf mee
Vertel jij graag mooie verhalen? Schrijf dan mee met de redactie van 50+
Full 2
previous arrow
next arrow
Scroll naar boven
Scroll naar top